Förklarning

Min bloggning är inte direkt på topp. När jag hittar något att skriva om så är det åsikter och liknande och det verkar visserligen vara rätt populärt. Men som ni förstår är det inte lätt att skriva om något nytt hela tiden - speciellt inte när jag redan skrivit om det mesta fast då på min gamla blogg. 
 
Just nu händer inte så mycket på hästfronten - jag tänkte beskriva lite lätt hur läget är. 
Wilma ska sättas igång direkt när snön och isen är igång. Hon ska då ridas x antal gånger i veckan och vi hoppas kunna lämna ut henne till en duktig liten ryttare med mål om att ta ut henne på tävlingsbanan. 
Musse rids inte för tillfället, dels på grund av vädret och dels på grund av tiden. Han tycker även att isen och underlaget är otäckt på vintern och går med myrsteg som i en symaskin och spänner sig vilket gör att jag hellre väntar tills isen är borta.
Porter rids 4-6 gånger i veckan beroende på väder. Promeneras gör han 1-2 gånger i veckan. Jag väljer helt enkelt inte att skriva om passen då vi gör samma sak dagligen - jobbar med lösgörning och uppbyggning. Det tar tid med en 18 årig ponny som vilat i ett par år. Och jag har mina övningar som fungerar på honom och de sitter jag med, vilket gör att jag inte tycker det är nödvändigt att publicera i princip exakt likadana inlägg flera gånger i veckan. 
Så ni behöver inte tro att "jag aldrig rider" eller att Porter "bara promeneras". Suck. 
 
 
Det blir tyvärr lite dött på hästfronten dessa tider. Is på vägarna, stenhård snö på öppet gärde som det blåser småspik på och inte heller någon tid att åka till ridhus. Men jag har klarat mig i alla år och jag klagar faktiskt inte, även om jag längtar tills en tok till våren så att jag kan sätta igång ordentligt. 
 
Porter är väldigt pigg och superglad och längtar tills han får galoppera på vägarna i full galopp och leva livet. Han piper av lycka ibland, underbara ponny. 
 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vilken fin bild :)

2013-03-20 @ 09:09:27
URL: http://www.thedeens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0