Hårdträning

Igår blev det ett hårt pass för Susanne. Vi började med galoppen och red mycket förvänd. Ziro var väldigt fin och jobbade bra! Fokus var formen, att han skulle hålla sig samlad och rund och orka ligga kvar. Vi låg på mittvolten och ställde åt "fel" håll i den förvända, alltså rätt håll (krångligt). Höger förvänd på volten = ställa inåt. Och samma i vänster då. Mycket lösgörande! Efter det red vi serpentiner över ridhuset, och kände jag att jag behövde det så skulle jag ta ett varv på mottvolten.
 
I traven jobbade vi med öppnor, volter och slutor. En meter innanför fyrkanten, öppna till B/E, volt, och sedan fortsätta på linjen i en sluta. När det funkade bra jobbade vi med diagonalslutorna. Det går stadigt framåt med dem!
 
Allra sist red vi ökad trav runt hela fyrkanten, och verkligen tryckte på gränsen där. Han jobbade verkligen jättebra och försökte verkligen, så jag är mer än nöjd!
 
Mamma red samtidigt som mig, så jag har tyvärr ingen film :/
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0