Markarbete

Idag åkte vi till ridhuset igen för att markarbeta. 
 
Skritten jobbade både han och jag bra i. Jag red och vågade verkligen puscha på gränsen vilket gjorde att han lossade mer än förra gången och blev helt okej. Jag jobbar mycket med att flytta bogarna för det är där han sitter fast allra mest. 
I traven och galoppen får vi det inte att stämma. Han sitter fast (inte ett dugg konstigt, nu har han inte blivit trimmad på länge och har innan det inte varit igång på x antal år) och jag kommer inte till ridning. Han blir stark för att det blir jobbigt och jag får honom då inte mellan skänkel och hand. Vilket innebär en ponny som går med huvudet i luften och en ryttare som är helt slut i armarna som fått ett extra ben i handen. 
Jag ska byta tillbaka till andra bettet och se. Sedan behöver han ridas igenom av Britt som verkligen kan lösa alla situationer. 
 
 
Jag hatar att vara ringrostig för jag kan inte rida i det sista som behövs. Mitt uppehåll som blev under Cherrys rehabilitering gjorde mig inte gott. Blir lite ledsen för jag vet att jag kan, känner mig som en nybörjare nu. Men det blir inte lättare för mig när ponnyn också är ringrostig. Men får vi ordning på varandra så vet jag att underverk kommer ske!
 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Maja

Men åh vad fina bilder! :)

Svar: Tack! :D
Linn Forsström

2013-03-28 @ 18:21:09
URL: http://otroligahast.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag känner verkligen igen mig i din text! Min häst är fortf inte helt rörlig i bogarna så vi kämpar också på. men det beror inte på att hon stått utan varit utlånad ovh felriden trist. men nu är vi påväg tillbaka. vad gör ni för övningar? här körs mkt förvänd öppna på volten växlas med böjning inåt och detta på åttvolter. mkt jobb kvar i galoppen men det händer grejer. och den ringrostiga ryttaren då som inte ridit ordentligt på ett år och som igår satt i dressyrsadeln för första gången på månader.... ja tur att vi var själv där... ridning är inte som att cykla! :-)

Svar: Det här kan låta konstigt men det "var skönt" att känna att jag inte är ensam. Känner mig som en klen liten tub som inte orkar pressa ut någon kraft i musklerna för att komma till ridning och lossa upp allt som sitter fast. Hade honom där ett tag men det tappades när vinterunderlaget kom :( Jag jobbar honom mycket med att flytta bogarna på olika sätt, bokvikning (fokuserar på att flytta bogarna i en skänkelvikningsliknande övning), flytta bogarna på en volt - vet inte hur jag ska förklara. Mycket böja och ställa, flytta och aktivitet genom hela kroppen. Phu, kämpa kämpa kämpa!
Linn Forsström

2013-03-29 @ 06:40:39
URL: http://www.pernillas.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0