Snabbt inlägg

Hej på er!

Jag ligger i sängen och ska strax försöka sova, men jag tänkte berätta hur fin Ziro var idag.

Vi red ut, och det första vi gjorde i skogen var att möta två vildsvin på nära håll, lyckat! Ziro spände till sig, men sedan fortsatte vi bara och hade ett riktigt bra pass!

Jag galopperade väldigt mycket och gjorde tempoväxlingar, och han blev inte het eller bockade alls! Han var väldigt pigg men låg kvar i det tempo jag bett honom om. Han var så himla mjuk, lätt och fin!

Sedan red jag Valle. Han var helt okej! Vi galopperade på en grus/sandväg nära stallet, och han var lite seg men duktig ändå.

Imorgon väntar ett pass på banan + uteritt!

På bilden ser ni mitt sällskap för natten, samma som varje natt :D


Kommentarer
Postat av: Karin

Tycker du är lite elak som alltid säger att det går dåligt att rids Valle nästan.. Kan inte vara så jätte roligt för din mamma?

Svar: Haha då har du inte läst ordentligt. Dels skrev jag inte att det gick dåligt, det gick okej. Att han är seg är ingen hemlis, det vet mamma själv om. Förra gången jag red Valle gick det hur bra som helst, han var pigg och framåt och allmänt fin. Sen är ju Valle inte min typ av häst, och mamma vet det också. Hon vill ofta att jag ska rida honom, så hon tar nog inte illa upp :)

/Nathalie
Linn Forsström

2013-05-02 @ 07:53:17
Postat av: ann

Tycker att du är duktig och snäll att du hjälper din mamma <3. Men jag tror inte att din mamma skulle vilja ändra på Valle och "ha en Ziro istället". Vi är för gamla för sånt. Bra gjort Nathalie:) och Ziro, han är ju helt underbar :)

2013-05-02 @ 12:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0