Bilder från igår

Igår red jag som sagt både Sessan och Wilma. 

Sessan
I och med att jag ska ha henne på skolträningen imorgon (bomträning som jag tänkte be mamma att filma och eventuellt fota) så bestämde vi att jag skulle rida henne en gång innan i och med att det var väldigt länge sedan jag satt på henne förra gången och jag har inte ridit henne mer än ett par gånger. 
Jag började med att känna efter hur hon fungerade för dagen. Sedan gjorde jag mycket övergångar och fick jobba lite för att få henne extra alert vilket släppte till snabbt, stor skillnad sen sist jag red henne då jag fick driva mig gul och blå så hon har verkligen utvecklats på lyhördheten. Därefter flyttade jag bogarna som hon satt fast i och när hon släppte efter började jag trava. Direkt hade jag med mig ryggen fint. Det svåra var att få igång de långa bakbenen vid några tillfällen men det lossade fint. 
Hon kändes jätte, jättetrevlig att rida. Stor skillnad sen sist. Fick en trevlig känsla och det var väldigt roligt att rida. 
 
 
 
Wilma
Wilma fick spontant bli riden igår. Det var bara att gå ut och hämta henne i hagen, borsta, sadla och tränsa - och sedan hoppa upp och rida iväg. Sådant psykte gillar jag på de unga hästarna, inga bekymmer trots att det varit vila från sådant hela vintern. Det är min unge det. 
Vi skrittade på vägen förbi läskiga saker där hon bara kollade vaksamt, vi fotograferade och hoppade över en snövall för att komma ut på en annan väg. När vi sedan vände och skulle ner för den så hoppade hon ett sådant sött litet hopp. Debuten för oss i luften ;) 
Är mycket nöjd med min prinsessa, hon var lika fin på novabettet efter vintervilan. Hon sökte sig nedåt och stannade där flera steg och hon kändes väldigt trevlig. Det var väldigt roligt att rida henne. 
 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Diana Jahjai

Vem är Sessan? :)

2013-04-04 @ 21:31:57
URL: http://daprick.blogg.se
Postat av: Anki

Fina bilder, man ser att "åsneöronen" är på väg neråt ;)

2013-04-04 @ 22:03:04
Postat av: Emma

Undrar också vem sessan är. Men kan chansa på att det är din mammas häst? :)

2013-04-04 @ 22:51:52
URL: http://Emmadaahlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0