Dagen före dagen

Jag fixade åt båda hästarna och sedan red jag Valle i ridhuset. Han var ganska stel och stark idag, men jag tycker att jag lyckades rida igenom honom ganska bra ändå. Bara lösgörande arbete, så att han skulle lossa och mjukna lite.
 
Efter honom så red jag Ziro. Det var ju träning för Susanne, och det gick riktigt riktigt bra! Slutorna var fina idag. Några blir lite ojämna/vingliga, men mestadels var de bra!
 
Annars jobbade vi en hel del galopp, bl.a ökningar där han gärna drar upp huvudet och sedan kutar i 190, men jag vill ha liiiite mer kontroll och liiiite mer form och arbete från honom haha.
 
Det känns väldigt bra inför imorgon i alla fall, och jag har bästa hästskötaren Jonna med mig :D
 
Jonna och hennes ena ponny :)
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0