Hästlivet i framtiden...

Att samla på sig hästar är lätt. Vi har fem hästar varav fyra är i våran ägo. En är utlånad och en har bott borta under vintern men så fort våren kommer har vi fyra hemma + två inhyrda. Detta har vi på endast en lön och ett gigantiskt hus för två personer på närmare 200 kvadratmeter. Jag vet - min mamma är fantastisk som överlever varje månad. 
 
Igår funderade jag lite på framtiden. Jag har alltid tänkt att jag vill ha så många hästar som möjligt men har nu tänkt om - lite i alla fall. 
Jag vill ha två (högst tre) storhästar. Varav en är i åtminstone MSV B stadiet och som med fortsatt jobb går ännu högre, en i LA-MSV och eventuellt en unghäst med potencial. Jag har för stor vilja att tävla i frack och hatt för att samla på mig en massa halvdana hästar och inser att det är bättre med EN bra och en/två i utvecklingsfasen. Sedan får jag väl kanske forma den bästa hästen själv till de högre klasserna, det handlar inte om det - men jag vill ha en som jag kan starta MSV på. 
 
 
Sedan vill jag ha ett par NF ston så att jag får två föl per år och därmed kan fortsätta aveln jag och mamma har, Stuteri Ängsbacken. Jag brinner verkligen för New Forestaveln och vill inte sluta. Det kliar i fingrarna redan efter att betäcka men vi får se. Wilma ska ut och bli vuxen och Holly ska helst säljas. 
Dessa kostar inte mer än "det vanliga" (mat, vatten, hovslagare, veterinär osv. osv) samt betäckningsavgifter. Men som tur är så är det relativt billigt på ponnysidan!
 
 
Hur ska jag få det här att gå ihop? Jadu, jag får vara säker på att det är vad jag vill så jag lägger pengarna på rätt ställe. Det vill säga på träning istället för till ett par nya skor till mig. Prioritera. 
Sedan vill jag gärna ha några inhyrda hästar så det drar in lite och jag samtidigt får lite hjälp i stallet med in och utsläpp så jag får varva ner ibland.

Drömmen är ju att få jobba med att rida till hästar, utbilda och tävla. Det är så svårt att säga hur många hästar jag kan ha men det får framtiden utvisa. Och om jag inte överlever på bara hästar så insåg jag idag att jag skulle tycka att det var roligt att arbeta med hemsidor och liknande. 
 
 
Det är bra att tänka på framtiden ibland. Det är motiverande och lägger upp klarare riktlinjer i livet att sträva mot. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska bli kul att se vilken storhäst du köper sen ;)

2013-04-13 @ 12:35:07
URL: http://www.thedeens.blogg.se
Postat av: Anki

Mycket vettigt tänkt! Hellre kvalitet än kvantitet :) Å du vet vem som mer än gärna hänger med som hästskötare på alla framtida tävlingar. Hoppas ju på dig nu när K vägrar vara dressyrmupp <3

2013-04-14 @ 01:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0