Ziro Mc Biro

Idag red vi i ridhuset mamma och jag. Ziro bjöd mig på ännu ett superpass, där jag fokuserade på en lägre och rund form. Vi värmde upp med skrittpiruetter, slutor, öppnor och volter i skritten, och lite samma i traven (dock inga travpiruetter, haha). Han var väldigt pigg men reglerbar, lyssnade på minsta lilla hjälp från mig.
 
Något jag börjat göra med Ziro är början till passage. Be honom att trampa lite bara. Jag gjorde det första gången i förrgår, och då trampade han till efter några försök. Idag visste han precis vad jag ville, och när jag samlade upp honom i skritten, kittlade honom med spöt och smackade lite en gång, så sänkte han bakdelen och gjorde några tramp. Jag blev så himla glad att han förstod så fort! Snart kanske ni ser oss passagera runt i ridhuset ;)
 
Dessutom var slutorna jättefina idag! Fin böjning och jag kunde lätt reglera tvärningen - mer eller mindre.
 
Jag är SÅÅÅÅÅÅ taggad inför helgen :D
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: ann

Lycka till på lördag! Vad roligt att han är så lättlärd :)

2013-04-10 @ 08:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0