Att kunna stänga ute allt snack

Ingen av oss alla som håller på med ridning, kan förneka att det är en sport med mycket skitsnack. Hon snackar om honom, de snackar om dem, de snackar om henne och henne. Inte konstigt, för ridsporten är även en sport med mycket avundsjuka.
 
Varför?
 
Jo, jag har insett en sak. Alla älskar sporten så myckey, att det blir för mycket. Man vänder taggarna utåt och den utsatte blir den som inte delar ens åsikter. Den personen blir den som det snackas om, sprids rykten som kanske inte ens stämmer.
 
När jag red på LC-nivå var det väldigt lugnt och trevligt bland människor och kommentarer. När vi klättrade i klasserna med bra reslutat kom det. "Ni kommer inte längre än så". "Ni kommer inte bli någonting, skaffa en ny ponny". Blablabla läste jag. För om jag tror på oss som ekipage, varför ska jag då ta åt mig av vad någon annan säger? Speciellt en kommentar på bloggen, som kan komma från Greta 12 år gammal och rider på ridskola, vet inte hur man rider hästen i form eller vad inner eller ytter är.
 
Sålänge vi såg ut såhär var den inga otrevliga kommentarer.
 
När vi fick vara med på fler och fler prisutdelningar blev folk arga och slängde ur sig otrevliga saker.
 
Det gäller att bara låta kommentarerna rinna av en, och istället titta på sina fina rosetter och protokoll. De är en bekräftelse på ens arbete.
 
Ha i åtanke att 99,9% av alla elaka kommentarer bottnar i ren avundsjuka. DU har rätt att skriva hur bra din ponny är, hur bra ett ridpass gick, dina mål osv. Det är inte att skryta, det är att ha något som kallas för självförtroende. Om andra inte tål att läsa det, så är det deras problem och inte ditt. Oavsett om du rider LC på 55% eller FEI på 72% så är det din rättighet att skriva om.
 
Ta aldrig åt dig av vad folk kan kasta ur sig över nätet, just DU är bättre än så.
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Grymt inlägg!

2013-02-06 @ 07:29:35
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Linnéa Thorén

Känner igen det där! Typiskt att avundsjuka människor inte kan glädjas åt andras framgångar! Bra skrivet!

2013-02-08 @ 14:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0