Autoinställning vs. manuellt

Vi bloggare har som krav på oss att leverera bra bilder för att göra det roligt för er läsare att kolla på, och för att få många bilder att variera mellan så man inte använder en och samma bild dag ut och dag in. 
Jag har under alla år fotograferat på Sport inställningen som är en utav kamerans "självinställning". Jag behöver då inte pilla med slutartid, bländare och allt vad det heter utan kan koncentrera mig på att knäppa av. Jag har klarat mig oerhört bra med den inställningen. 
 
Under de senaste gångerna har jag pillat lite med manuella inställningar då kameran säger ifrån. Och idag tog jag skillnadsbilder från kamerans självinställningar till mina inställningar. 
 
 
Ovanför är två helt oredigerade bilder. Den vänstra är tagen med sportinställningen (kamerans inställning) och den till vänster är tagen med mina inställningar. Visst blir det skillnad?
 
Slutsats - dags att lära sig mer manuellt när vi lämnat in kameran och den kommer tillbaka. 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Wilma

Sv: Haha åh tack för att du finns, erkänn dom är så jäkla otäcka, det är bara vi som insett ondskan i dom än. Haha :D

2013-02-22 @ 06:39:46
URL: http://ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0