Drama in the stall

Hej! Idag gick vi till ridhuset, och det var väl inte helt problemfritt.
 
Det började bra, han promenerade väldigt fort men det var väl inget konstigt. Men när vi kommer till ridhuset, då ni! Vi gick in, och så smäller det till i stallet och någon skriker något. Ziro blev livrädd, och jag som höll i tygeländen när jag hängde upp min reflexväst hade inte en chans att hålla i honom. Han drog iväg i ridhuset, när det var 3 andra hästar därinne. Panik! Han hade det lajbans! Han bockade och busade, dock inte uppskattat av oss andra. Efter ett par varv så kom han in till mig, tur!
 
Själva ridpasset gick ganska bra ändå. Han var spänd ibland, och höjde nacken ett par centimeter och släppte ryggen. Men oftast var han väldigt rund och fin och jobbade bra. Det blev väldigt mycket galopp. Samlasamlasamla - liten ökning. Vi fick till en väldigt fin samling, den är jag kanonnöjd med! :D
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0