Fina fina Ziro!

Det blev ett pass i ridhuset idag också. Ziro började med att tjaffsa lite. Skritt kan vara jobbigare än man tror. Han har en väldigt stor skritt, men det gör också att den lätt blir långsam. Jag bad honom om kvicka steg, men bibehållen storlek. Det var riktigt jobbigt, så han protesterade genom att göra sig ännu mer långsam. Jag gav då några "passagehjälper" för att få honom att trampa igång, och det funkade!
 
När jag var nöjd med skritten - hade den kvick och stor - så gick vi vidare. Jag jobbade med slutorna snett igenom på lång diagonal. De blir lätt lite för branta, men jag tycker att jag parerade bra och de blev även bra. De såg väldigt fina ut i spegeln iallafall, och det kändes bra.
 
Det blev även mycket galopparbete. Enkla byten tränade vi. Höger till vänster - nästan perfekta. Vänster till höger - han hamnar lite över tygeln i fattningen. Höger är den jobbiga sidan, men jag breddade händerna en aning och sänkte dem lite = mer stöd = kvar i formen. Efter det hade jag kvar händerna i normal position, och han stannade kvar.
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0