Studsbollen Ziro!

Idag skulle vi till ridhuset, men Emma skulle hoppa lite på banan, så jag blev också sugen. Red fram, och det första Ziro gjorde när vi började trava var att kasta runt med huvudet. Det betydde att det skulle bli ett roligt pass! Han var ganska galen!
 
När vi galopperade så drog han ner huvudet och studsade runt, gjorde luftsprång och bockade. Huuur glad som helst att bli riden igen efter några lugna dagar. Första gången jag styrde mot hindret (30 cm) så blev han jätteförvånad och tvärstannade. Efter det hoppade han varje gång. Han verkligen BJÖD mot hindrena. Vi hade tre stycken. Ett på 30 cm, ett på 45 cm och ett på ca 60 cm. Fick hålla tillbaka honom för att det inte skulle gå i 190, men han var ändå väldigt mjuk och lätt i handen. Hade hacket som jag alltid har när jag hoppar.
 
Efter hindrena så sparkade han och bockade som en tok! De andra skrek åt mig att hålla i mig, men han gör mig så glad när han är glad!
 
Mot slutet kunde vi iallafall (inte så vackert, men ändå) hoppa en liten bana med de tre hindrena.
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0