The typical dressyrutrustning

Hopputrustning och dressyrutrustning skiljer sig på mer sätt än hur de är utformade.
Några saker som är typisk dressyrutrustning för mig är: 
 
 
* Bruna stövlar i olika nyanser + svarta, lackade stövlar. 
 
* Breda nosgrimmor (gärna med vitt foder till häst utan mycket tecken i huvudet). 
 
* Lite längre, väldigt figursydda kavajer. 
 
* Plastrong och vita handskar vid tävling.
 
* Donut + hårnålar. 
 
 
Några utrustningsdetaljer som bara skriker dressyr. Elegans, elegans och elegans!
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag tänkte bara säg såhär. att du sa att dressyren bara skriker elegans men jag menar, hoppningen är lika mycket elegans som dressyr inte sant?

Svar: Personligen ser jag hoppningen som mer fart och fläkt, mer som ett äventyr. En spännande resa. Vilket för mig betyder något positivt. Dressyren däremot är elegant. Det är en dans. Men det är min åsikt :)
Linn Forsström

2013-02-20 @ 11:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0