Bra ridning!

Idag tänkte jag innan passet, att jag ska vara huuuur kugn som helst, inte störa honom, och bara låta honom gå som den fantastiskt fina ponny han är.

Min plan fungerade! Jag satt och jag red BRA! Jag gav en smackning i det ögonblicket det behövdes, slappnade av och förberedde honom noga. Han funkade så himla bra!
 
Fick ett stort leende på läpparna när min absoluta favvolåt drog igång på NRJ, och Ziro började dansa fram. Vänstergaloppen var så jäkla fin idag, känslan går inte att jämföra med något! Vi red en del enkla byten och förvänd galopp, det behöver trimmas på. I bytena fattar han ny galopp innan jag hunnit reagera, så jag la in många skrittsteg innan jag bad honom fatta. Jättefina fattningar idag också!
 
Mot slutet red jag några delar ur kürprogrammet, och de funkade jättebra. Nu är jag riktigt taggad på att träna ordentligt så att vi kommer prestera ännu bättre på tävlingarna i vår :D
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0