Kallt!

Ziro var hyper idag när vi red ut!
 
Det började mörkna lite, men jag hade ju ställt in mig på uteritt, så det blev så. Han skrittade på väldigt fort, taktade ibland och ibland fick han tokryck och började studsa och kasta med huvudet. Så så det ut när vi skulle trava. Man får gå på honom litegrann, annars blir det bara studs och inget framåt. Sen drar han iväg!
 
Han ville inte trava lugnt alls, utan sprang lite på tvären och studsade med framdelen. Men idag skulle det vara ett dressyrpass, så jag la in massa halter och ryggningar för att ta kontrollen.
 
Han blev jättefin, kunde gå i en lägre form utan att studsa eller dra iväg. Galoppera gjorde vi ett par språng, sen gick det inte. Han kokade över och studsade och drog, så vi hamnade nästan i dikena. Jag tog ett par språng men struntade i det sen.
 
När vi kom tillbaka redd vi litegrann i ridhuset. Han var PIGG och jättefin! Kvicka reaktioner och jättefin form.
 
Chuckie och Alfons får stå för bilden, lika fina båda två ;)
 
Imorgon har vi träning, och jag har en känsla av att det kommer gå super! Ska se om jag kan få lite film!
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0