Storhäst vs Ponny

Totalt har jag haft 4 hästar, två hästar och två ponnysar. Båda har ju sin charm, men om jag skulle välja, vad skulle det bli?
 
I nuläget, absolut ponny. Inget slår ponnytiden, och jag kommer sakna den fruktansvärt när den är över om ca 2 år. Jag har detta år och ett till, sedan är det storhäst som gäller. Ziro och jag kommer tävla tillsammans sålänge han är i bra ålder och håller sih fräsch. Men jag vill ha en storhäst också, alltså en riktig!
 
För att par dagar sedan snubblade jag över en annons på en häst, som jag inte får ur huvudet. Så jäkla fin, 3 år och rörde sig helt magiskt. Tänk om man haft pengar, då hade jag slagit till.
 
Storhästtävlingar känns så tråkigt. Inte samma charm i det hela känns det som, så torrt! Tävla mot gamla tanter, hur kul?
 
På ponnytävlingar känner man nästan alla, det blir mycket roligare att prata med varandra. Fråga om den andres ritt, hälsa på varandra, säga lycka till osv. På storhästtävlingar känns det som alla är ute efter alla ungefär haha.
 
 
Vad föredrar ni? Ni som gått från ponny till häst, hur var det? Jag rider Valle ibland, men han är ju inte den storhäst jag tänker mig.
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0