Ta itu med rädslan

Som jag har skrivit tidigare så var jag för några år sedan hopprädd efter en händelse. För att bota denna så fick jag låna hem en storhäst av Anna som rider våran Mightiness Mist. 

Kasper som han kallades var ca. 175cm och lilla jag är ca. 164cm. Jag var som en mygga på honom men han var alltid så snäll mot mig. Tack vare honom gick jag från att ha panik och nästan börja gråta vid 60cm till att hoppa 135cm kolugn och med tanken att "jag kan hoppa ännu högre". Han hjälpte mig så med så mycket, inte bara vid hoppningen utan överlag. Han byggde upp mitt mod och framförallt mitt självförtroende som hjälpte mig sedan både på hopp och dressyrbanorna. 
 
 
Jag hade inte något att säga till om på hans rygg egentligen, men snäll som han var så hjälpte han mig när mina ben inte riktigt orkade driva, när mina förhållningar inte hjälpte och när kroppen var som spagetti av nervositet. Han sa "vi fixar det här" och visst gjorde vi det. Världens bästa häst. 
 
Jag saknar honom varje dag. Han gav mig så mycket, det är tack vare honom jag är den ryttare jag är idag på många stadium. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Finaste och bästa Kasper!! <3

2013-01-14 @ 06:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0