Vi dansade litegrann vi också!

Precis som Linn och Pottan så dansade Ziro och jag litegrann idag också!
 
I början av träningen gick det lite sådär. Jag fick väcka upp honom ett par gånger även fast han var väldigt pigg. Han var ganska lat faktiskt! Vi lät honom galoppera på ordentligt på volt och fyrkanten, och sen gick det bara bättre och bättre.
 
Vi red en hel del öppnor innanför fyrkanten för att han inte skulle få stödja sig mot väggen, och ett par steg här och där så kom ett par svävande steg. Vi gick då in på en stor volt, och så skulle jag trycka lite med ytterskänkeln, och möta upp med yttertygeln. Ryggen höjdes och vi bokstavligen svävade fram i en jättehärlig trav! Han orkade bara hålla den ett par steg, men jäklar vilken gång han fick!

Det var verkligen en aha-upplevelse! Det ska jag leka lite med hemma, så förhoppningsvis kommer han orka hålla den under hela ridpass inom ett par månader :D
 
Åh vad jag älskar min fina bebis <3
 
Idag insåg jag hur mycket mer det finns att hämta hos honom. Den här gången vi fick fram, jäklar vilken superponny jag sitter på!
 
Cimba gick i ridhuset hemma, jättefin var han! Imorgon ska vi skritta ut och sedan rida litegrann i ridhuset :D
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0