Vi har problem

Ziro och jag har seriösa problem, verkligen. Varje ridpass går hur dåligt som helst, och vi får inget flyt alls. Jag känner mig som en total nybörjare som bara skumpar omkring, kan inte ha händerna stilla och är allmänt värdelös.
 
På fredag har vi träning för Susanne, och jag ser inte fram emot den. Visst, vi kommer få bra hjälp, men jag har en känsla av att det kommer gå jättedåligt. Vi får rida på och göra vårat bästa iallafall!
 
Idag då: Vi red i ridhuset, och Ziro kändes från början rätt bra, men sen gick det utför. Det kändes hackigt och vi hade bara oflyt, inge kul...
 
Förhoppningsvis släpper det snart... Jag kommer ihåg att förra året hade vi en precis likadan period. Vi kom inte alls överrens, och jag VET att det har med ridhuset att göra! Så fort vi rider där - pannkaka. Åker vi till Botorp - jättefin. Samma sak varje gång. Förra året knuffades jag över kanten efter 3 veckors dåliga ridpass, och flyttade ifrån Valåsen till Botorp. Tyvärr funkade det inte för Ziro, så vi fick flytta tillbaka.
 
Ni får ett par halvdåliga bilder sedan sist vi var i Botorp, då var han fin!
 

 
Haha, han sköt iväg så i den ökade traven att jag tappade balansen och nästan tappade tyglarna, därav formen ;)
 
 
/Nathalie
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du berätta om när ni stod i botorp ? Varför funkade det inte ;D stod ni i det stallet vid ridskolan ? Om inte , var?;) kul att ni har blogg tillsammans nu !;)

2013-01-09 @ 21:50:41
Postat av: Mikaela

Jättemodigt att stå för att ni har en svacka just nu. Det är ju då man kan åstakomma förändring. Du ska se att det kommer att gå bättre efter träningen. Själv har jag och Dixie kärvigt med galoppfattningen i vänster just nu och jag är lika bedrövlig på lättridning som vanligt. Hoppas jag få lite bättre ordning på i helgen :)

2013-01-10 @ 13:22:31
URL: http://keimosdixie.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0