Förändring

Jag delade med mig av att vi är i en svacka just nu, jag och Porter. Efter lite funderingar och analyser har jag kommit fram till några saker jag ska prova. 

* Ta bort fårskinnspadden. Satte på den då han blev känslig efter klippningen men upplever nu att jag hamnar för högt upp, vill ha mer kontakt med ryggen.
* Strunta i om det bara blir skritt under en del pass, att verkligen lossa honom i skritten innan jag går över till någon annan gångart. Blir lite stressad när jag vet att jag har en timma på mig att rida och han behöver få gå av sig, men jag får sluta lyssna på andra och verkligen vara supernogrann. Tror det lättar upp de andra gångarterna. 
* Markarbeta oftare. Är lite för fast i Cherrytänken (hon fick en träning i veckan samt ev en tävling. Mer behövdes inte eller kunde hon inte ta, hon var en ponny som behövde ut och busa). Tror det hjälper mycket, tyvärr är det inte speciellt lätt att sitta på ett öppet gärde, det gör bara att han blir starkare men det går åtminstone att jobba i skritt där jag kommer mer till ridning. 
* Ta ut massör eller equiterapeut som kan mjuka upp honom lite så han får bättre förutsättningar. 
 
Ett pass för en tid sedan. Minns det så väl, allt släppte här och han travade på tygeln i schvung och jag hade så svårt att sitta still. 
Men det är motiverande, för jag vet att vi tog oss igenom tröskeln en annan gång och kan göra det igen. 
 
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0