Jäkla ungar

Ursäkta rubriken, men så känner jag.
 
Det värsta med hopptävlingar måste vara framridningen. Man fick akta sig för att inte bli påkörd av småungar som red runt i 190 i galopp på en liten volt. Vände upp mot hindrena så fort och snävt att ponnysarna halvt gick omkull, för att sedan sticka till med sporrarna och kasta sig över hindren. Det gjorde mig så förbannad. STACKARS ponnysar som måste stå ut med det.
 
Och föräldrarna säger inte till. Hade det varit mina ungar hade jag sett till att de fått börja om på ridskola, för där fick iallafall jag lära mig de enklaste grunderna, vilket dessa ungar inte verkar ha gjort.
 
Nej fy vad det gör mig arg. Ta hand om din ponny och rid den med respekt, eller sälj den till någon som gör det.
 
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: karolina

Håller med, jag såg ju endast när dom var inne på banan, men vissa alltså, de borde inte få ha ponnysar. Var ju så sjukt många som blev tillsagda pga att de överanvände spöt.

En tjej drog ju till hästen rejält för att han hoppade kråkhopp, so what hästen hoppar! Och man såg att det var hon som höll in ponnyn för mycket så den ble tvungen att hoppa kråkhopp för att de kom för nära.

Och hon typ skrek på hästen "Men FAN vad du hoppar ge dig nu!!!" typ efter varje hinder, hade god lust att skrika men "lär dig rida då" usch!!

Svar: Ja, de är verkligen inte kul att se på :/
Linn Forsström

2013-03-29 @ 18:56:54
URL: http://chipolina.blogg.se
Postat av: karolina

Nej verkligen inte :(

Men du och Ziro var jätte fina! han passad jättebra i schabraket :D
Var jätte nervös när du skulle rida haha, men såg jätte fint ut, och ni har kommit såå långt. Kommer ju ihåg när vi hoppade i Valåsen och du inte riktigt vågade hoppa, nu tävlar du 80! Riktigt duktig är du :D

Svar: Åh tusen tack! Måste bara våga rida lite mer framåt och hålla om mer så ska det nog gå ännu bättre :D Ska se om vi startar något mer inom en snar framtid :D

/Nathalie
Linn Forsström

2013-03-30 @ 00:11:18
URL: http://chipolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0