Nedräkningen har börjat...

Idag är det två veckor kvar tills Ziro och jag gör årets första start. Det går av stapeln på hemmaklubben - Kumla Ridklubb. Nästa vecka ska vi dit och träna = mycket bra för mitt krutpaket att få titta lite och tänka tillbaka till de andra gångerna han varit där.
 
Förhoppningsvis har han sina nerver under lite mer kontroll än förra året, för att rida LA:1 på 50% är ju hur pinsamt som helst. Jag vill ha en ponny som stannar på marken, och lugnt väntar på mig. I ökningarna ska jag vara TYST. Jag brukar viska "öka" till honom - och då bär det iväg i en dunderökning. Risken finns bara att det kokar över då haha! Tyst som en mus och låta honom öka själv, eftersom snett igenom och öka är samma sak om man heter Ziro ;)
 
Mina mål då? Jo, vi rider ju två klasser. Vilken som kommer gå bäst/sämst vet jag inte, det kan variera. Men jag hoppaaaaas att båda två går bra.
 
Sist vi tävlade i Kumla var förra våren, och gav en fjärdeplats i LA:1 på 66% och någon utanför placering i LA:P1 debuten, bara ett par poäng ifrån själva vinsten. Surt.

Målen för tävlingen:
 
*Ziro ska vara lugn och vänta på mig, inte öka eller dra iväg på egna äventyr.
 
*LA:1 på 65% och en okej känsla.
 
*LA:P1 på 62% och en okej känsla.
 
*Vi ska ha KUL och inte känna av någon press!
 
*På framridningen vill jag kunna göra just det - rida fram. Han ska inte bocka och sparka överdrivet mycket, och kunna passera andra hästar utan att skygga eller kicka.
 
Anledningen till att jag sätter så pass låg procent är för att det är just första tävlingen, och atombomben kan sprängas. Exploderar han en gång så brukar det hålla i sig programmet igenom.
 
Om två veckor har vi gjort våra första starter, och tävlingen efter det blir nationell. Längtar!
 
Vem vet hur det kommer gå? Inte jag iallafall ;)
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Paulina

Tycker att det är löjligt att skriva att det där är låga procent. Det beror helt på vart domaren ligger i sin bedömningsskala vad man får för procent.

Svar: Nja, procenten är ändå densamma, oavsett hur domaren ligger i sin bedömning, eller hur? Och det som är en "dålig" procent för mig kan ju vara bra för någon annan.

/Nathalie
Linn Forsström

2013-03-02 @ 22:17:56
Postat av: Anonym

Det kommer gå toppen ! Lycka till !;D

2013-03-03 @ 17:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0